2012. február 23., csütörtök

Charlaine Harris - Inni és Élni hagyni - True Blood 1.


Eredeti cím: Dead until dark
Fordító: Binder Natália
Kiadó: Ulpius Ház
Megjelenés: 2009 (2001)
Terjedelem: 414 o.
ISBN: 9
789632542775


Igazából, nem is tudom, hogy hol kezdjem,  először a sorozatot láttam, mondanom sem kell, HBO -n ez a három betű nálam már össze kötődött az új filmekkel, friss filmekkel és a  saját gyártású sorozatokkal, amik jól szoktak sikerülni. Itt találkoztam a True Blood - Inni és Élni Hagyni sorozattal. Eleinte csak néztem, hogy hmm... "milyezez" a sorozat. Kapcsolgattam a tv-t és láss csodát leragadtam a jelenetnél amikor a szőke hajú lány rohan-rohan és husss, pofára esik, aztán vérben bugyog. Nem váltottam csatornát, mert itt jött a gondolat, hogy na!- Ez már valami. Mindig is szerettem az ilyen ijesztgetős filmeket, ráadásul akkoriban nem igazán érdekelt ez a True Blood mizéria, nem néztem a reklámokat, nem jártam utána...Szóval nem tudtam , hogy "milyezez" így néztem, először  szkeptikusan, hogy valami harmadrangú horror, Sikoly utánzat, vagy ilyesmi, de végül kellemeset csalódtam. Határozottan durvább és jobban be jön mint a TVD ( The Vampire Diaries)  - Szóval nem váltottam csatornát, azóta pedig "beittam" a sorozatot. Most nemrég pedig eljutottam oda, hogy megvehettem az eddig megjelent könyveket, magyarul. Azt kell mondjam, hogy nem csalódtam. Tetszik! Sokkal részlet gazdagabb, mint ahogy azt jobban is szeretem a könyvekben.

 
A Filmről, nagy vonalakban ( mert inkább a könyvről fogok ömlengeni :D )  :
 Fiatal szöszi lány, és tényleg szőke mentalitással  (akinek nem inge... ;) ). Szóval drága főhősnőnk mint megtudtam egy szőke pincér lány, akinek időnként hallom a gondolatait, ezen nem is lepődöm meg. Hiszen minden filmben elérkezik a belső monológ ideje... Az igazat megvallva meg kell mondjam, Sookie sosem volt a kedvenc szereplőm a sorozatban, együgyűnek és esetlennek gondoltam, aki kissé túl ijedős, amikor azt mondom , hogy túl ijedős szerintem még finoman is fogalmaztam. De végül is nem egy Trinityvel van dolgunk, aki egy programot αζ agyába töltve már helikoptert is tud vezetni... Nem, egy teljesen hétköznapinak tűnő lánnyal van dolgunk, aki hétköznapibbnál hétköznapibb dolgokat lát el. Aztán elég hamar kiderül, hogy kissé defektes, mert "tud gondolatot olvasni" ( Szevasz, Edward... női változata...) itt már kezd érdekes lenni.  Szóval a sorozatból már nagyjából meg is ismertem a szereplőket, és vártam a könyv folyamán, hogy megjelenjenek S innentől át is térek a könyvre :)




A könyvről :

A borító, szerintem jól össze dobták. Kevés fehér hátteres könyv van, de ennek még jól is áll, egy ajak, vörösre festve, félig nyitott szájból pedig kikandikál egy sejtelmes szemfog, és a sarkában némi kétes eredetű, vöröses nedű. Na már most , akinek szerintem eddig nem esett le , hogy vámpíros könyvről van szó, a cím is sugallni fogja minden bizonnyal! :)

A belső, egy olyan világba csöppent bele minket az író, ahol léteznek a vámpírok! Minő meglepetés ( Nem vagyok kismotoros, ezért annyira nem lepődtem meg pláne nem Anita Blake után, ő a zsánerem, csakis őt hívnám, ha beütne a plafonig érő sz@r. De az is lehet, hogy inkább a Fekete tőr testvériséget [BDB] :D ) Szóval nem sok újdonságot véltem felfedezni a fentebb említett könyvek közül, ebben -kivételt képez a BDB-, megjelentek a vámpírok, besz@arás vaaaan, de ezerrel, mert mi nem vagyunk ám gyilkoló gépek. Isszuk a tasakos vért, amit a japánok találtak fel, így nem kell félnetek, nem eszünk meg titeket... Aha, hiszi a piszi... Itt fognám magam és mennék Selene-hez, hogy adjon már egy kis ezüst nitrátos és UV fényes lövedéket, be kell biztosítanom a sejjhajomat. Mert jönnek a vámpíírok. Igen, itt vannak és beetetnek minket, hogy ők a vér nyulak, aranyosak , rájuk lehet nézni, meg lehet simogatni őket ha a engedik, de nem ajánlatos mert letépik a fél karodat, de előtte még leszívják a testedet. Jah, ennyit róluk.

A nem természet feletti lényekről, Sookie ( vigyázz egyelőre még ő is az, csak egy kicsit gondolja magát mutánsnak, de még azt sem, ha találkozna X professzorral, biztos kitanítaná erre arra, de nem erről szól a történet.>.< ), szóval Sook a főszereplő lány, a könyvben többet mutat meg magáról, meg tudom, hogy azért olyan kis nyegle és ártatlanka, mert ezt a látszatot akarja kelteni. Jobb így neki is , jobb így mindenkinek, mert senki sem tud a defektjéről, miközben a városban nyíílt titok.Csak nem beszélnek róla, mert csak.
Szóval nagy titkokat cipel, lényegében az egész város szennyesét a hátán cipelgeti, mégis egy gondolatoktól hemzsegő bárban dolgozik. Ki érti mi? Minek megy oda, ha nem bírja? Mindegy. Még mindig nem ő a kedvencem, de olvasom, mert érdekel, mivel másabb mint a sorozat. Rohadtul másabb! Meg sem közelíti az egyiket a másik... Abban egyezik, hogy megjelenik Bill Compton, akit kimondottan rühellek. Aki mellett nem hall semmit az ég világon Sook, itt ennek örülök, mert bármennyire is ellenszenveztem az elején a lánnyal, most már kezdem kicsit megkedvelni, hogy a gyermekkori dolgai ellenére milyen kis talpra esett és , hogy így tréningezi magát, a tömeg kúrával. Innentől nagy vonalakban, hiszen nem akarom elrontani az örömötöket, hogy magatok jöjjetek rá a történet fontosabb dolgaira, és élvezhessétek a történéseket. (annak szól, aki még nem látta a sorozatot :D )
Megtörténnek a gyilkosságok, Sook testvérét Jasont gyanúsítják vele, őszintén szólva én Billt gyanúsítanám vele rögtön, de ez én vagyok :D Meg az, hogy gyorsan lőjük fejbe inkább a vámpírt minthogy szóba álljon velem :D
Sam, a Merlotte's tulajdonosa Sook egyik legjobb barátja, mindenben segít a leányzónak, még óva is inti őt újdonsült szerelmétől akikről mint tudjuk, a parkolóban mentették meg egymás életét.
Shreevport, igeeeen egy tökös vámpír, és végre szimpatikus utóda Pam, már a HBO által sugárzott verzióban is jobban be jött nekem a két bár tulaj vámpír mint a Compton gyerek. Innentől jönnek a bonyodalmak, egyezségek, hiszen megmentik Sook életét, ezért cserébe szolgálatot várnak el, amolyan jó kis adok kapok. Te segítesz én is segítek.
Mint minden történetben itt is van fő ellenség, és nem , le kell törnöm a lelkesedését egy két, sorozat fanatikusnak, nem azzal a faintos kis dologgal végzik ki amit ti láttatok a tévééében bibibiiii :D   De nem ám! :D


Végezetül, magáról az íróról, nem hagy ki egyetlen megjelenített szereplőt sem a könyv során,Harris. Mindegyiknek megismerhetjük a hátterét, megtudhatjuk, hogy ki kicsoda, és van akivel nem az első könyvben fog találkozni az olvasó, hanem a többedikben, sosem felejtkezik el róluk, még akkor sem ha csak egy pillanatra tűnnek fel, lehet hogy a következő könyvben pont ő fog meghalni akivel Sook még tavasszal kerti partizgatott. Az örök rejtély az Eric marad jó ideig.
Szerintem jól megírt történet, és elég jól megállja a lábát, a sok más, hasonló vámpír univerzumos világban. Még Rice  történetét is megemlítik benne, ami azért elég jó pont és már lestem is az első ilyen említésnél, hogy mikor jelenik meg benne Stoker Drakulája, de el kell keserítselek benneteket, csakis ebben a kiegészítő kötetben fogtok olvasni :D --->


Vlad Tepes, azaz Dracula nem csak kitaláció, az ő tiszteletére minden évben partit rendeznek a vámpírok, a Drakula Éjszakáját, ami az egyik legfontosabb ünnepük. 
Eric a Fangtasiaban azt várja, hogy Dracula az ő bárjában jelenjen meg, és ennek érdekes következményei vannak... 

Ez, a hetedik kötet kiegészítője, bátorkodtam megemlíteni, mert igen vicces kis novella, nem bánnám ha megjelenne magyarul is :)  



Szerény véleményem szerint jó kis könyv, sok-sok érdekes alakkal és személlyel, vétek lenne kihagyni ;)  
 Jah, és sose nézz a vámpír szemébe! Legyen nálad fokhagyma, na és ezüst,UV lámpa, vagy egy teljes soli cső berendezés,  de csak a True blood olvasása közben! Mert nem szeretik a telefon betyárokat és úgy is megtalálnak ha észre veszik, hogy még nem olvastad.


 Ne feledd, tudják hol laksz... :D >.<

4 vélemény. Következő...?:)):

  1. Szia.
    Az én szerény véleményem is az, hogy nagyon jó a könyv és a film is. A kedvencem a 4. kötet. Amúgy is Erik párti vagyok. Akit még nagyon szerettem az Quinn a vértigris volt. Kíváncsi vagyok a filmben milyen pasi fogja játszani. Bár úgyis csalódás ér ezzel kapcsolatban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szió! :)

      Én is Erik, mint az látszik :P Quinn nekem is tetszett, csak azt nehezményeztem, hogy titkolózik Sook előtt :( Meg aztán a király váltásnál a dolog... :( Ott nagyon szomi voltam.

      Törlés
  2. De az még érthető is. A család a legfontosabb. Lehet elvesztette volna a cica a varázsát, ha a csajt választja a húga helyett, és azt se felejtsük el, hogy Erik túl határozottan tud kérni. Pedig szurkoltam nekik. De a szöszi vitt mindent, ahogy kellett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még szép :P :)))

      Most speciel a nyáron induló 5. évadra vagyok kíváncsi, mert a negyedik végén elküldte mindkét vámpírt és állítólag Quinn is itt fog megjelenni meg Cloude is... kíváncsi vok hogy hogyan variálják meg az egészet...

      Törlés

Összes oldalmegjelenítés