2012. február 23., csütörtök

Oliver Bowden - Assasin's Creed : Reneszánsz

Hol is találtam rá erre a könyvre?  Itt a neten olvastam róla egy kritikát, ami igazán meglepett, lehúzták, pedig nem igazán érdemelte meg. Úgy gondoltam már csak azért is elolvasom, hiszen jómagam nagyon is oda vagyok a fantasykért,valamint imádom a régi korokban játszódó regényeket.  Most, hogy elolvastam, úgy érzem, ki kell álljak a könyvért.  Nem tartom magamat nagy kritikusnak,  sőt semmilyennek ,inkább élmény beszámolónak. Milyen hatások értek, miközben olvastam, mit éreztem, mit láttam, mondhatni a tapasztalatomat a könyvvel kapcsolatban.Lássuk csak. ;)  


Innentől spoiler. --->

Nézzük először a borítót, látványos, engem megfogott, míg az első oldalakat olvastam egy folytában azon járt az agyam, hogy mikor fog végre úgy kinézni Ezio mint a képen látható alak. Igen, a fő hős Ezio Auditore, az Auditore családi vagyon és pénzügyek várományosa, egy híres család sarja. Felmerül a kérdés, hogy hogyan lehet egy ilyen pénzügyi zseniből bankár,  később még  orv gyilkos,de még nem lövöm le a poént.  Aki játszott a játékkal, az úgy is tudja,hiszen annak alapján íródott a történet.






A reneszánsz Itáliában játszódik a történet, ami igen hitelesen igyekszik bemutatni az akkori 15. századi Olaszországot.  A történet kezdetén a tizenhét éves  Ezioval ismerkedhetünk meg.  Már ekkor érezheti az olvasó, hogy nagy dolgokra szánta a sors az ifjút, hiszen egy csapat Pazzi ellenes társaival együtt éjjelente harcokba bocsátkoznak, a Pazzikkal.  Nem kell megijedni, nem katonákkal harcolnak,csak egy kiadósat bunyóznak a fiatal hormon túltengéses fiúk egymással, hogy aztán a hajnal első sugaraira eltűnjenek a környező utcákban. Az, már most kiderül, hogy nagy szónok az ifjú,- és kiváló akrobata-, így rövid buzdítás után,egy csata kellős közepén találja magát az olvasó, személy szerint én nagyon átéltem az egészet, láttam, ahogy a templom tér környékén harcol a csapat, és amikor már minden veszni látszik, megjelenik Frederico Auditore, a báty.  Aki megmenti a kis csapatunkat a szorult helyzetéből.  Mindezek után egy testvéries tetőn ugrálás verseny következik, megtudhatjuk, hogy Ezio mégsem olyan táp, hiszen van még mit tanulnia, de ösztönösen rá érez a dolgokra.  
 




Néhány órával később, megismerkedhetünk Ezio, kedvesével,persze, hogy illetlen helyzetben, de fő hősünknek sikerül kimenekülnie e hölgyemény ablakán az utcára.  Haza érve pedig, megismerhetjük az édesapját, Giovanni-t és az egész családot, nagyjából bemutatják, hogy milyen idilli élete van a nemes ifjúnak. Az édesapjának rohangál hírekért és leveleket kézbesít, mint egy asszisztens. Innentől jönnek a bonyodalmak, puccs kísérletek, gyilkosságok, szöktetések, banda háborúk,kiképzések.  Hatásos vég kifejlet, amin jómagam meg is lepődtem.

A könyvben, mint ahogyan a játékban is, Ezio személyében követhetjük végig a történet fonalát. Szerintem izgalmasan összehozott könyv,és nagy bátorságra vall, hogy ilyen játékra íródott könyveket ki adnak nálunk,személy szerint támogatnám, hogy még több ilyen kerüljön kiadásra nálunk is.Vagy még nem néztem körbe jobban. Kedvenc karakterem, Ezio után természetesen, akinek végig követhetjük a jellem fejlődését; Leonardo da Vinci mester, akit igazán jól megformált az író,és többször segítségére is van az orv gyilkosunknak különböző kütyük gyártásában.

Végezetül pedig, az egész könyv alatt nem volt olyan érzésem, hogy ahh, tudni fogom, hogy mi fog történni, nem volt sablonos, nem éreztem azt, hogy két oldal múlva az lesz, amit elképzeltem. Mert nem az lett,tudott meglepetést okozni, és váratlan fordulatokat is megmutatott számomra. Látványos házról, le és házról házra ugrálások és mászások, és igen repülés is lesz ;)

Némi hiba a könyvben, ami feltűnt, és néhol rossz is volt.Az olasz szavakat, amik jól mutattak a szöveg környezetben,  a szokásos módon megszámozták és a lap végén  kiírták, hogy mit jelentenek. De!Nem kellett volna jó néhány szót, toldalékolni, vagy ha van is toldalék, azt nem magyarosítani. Hiszen úgy is értette volna az olvasó.  Végeredményben ennyi negatívumot tudok felmutatni a könyvel kapcsolatban. 

Olyanoknak ajánlom ezt a könyvet, akik rendelkeznek képzelő erővel, maguk előtt látják az eseményeket, esetleg azoknak akik játszottak a játékkal ;) Szeretik a történelmi fantasykat :)

Üdv:Yzzi ;)

0 vélemény. Következő...?:)):

Megjegyzés küldése

Összes oldalmegjelenítés